Blågrön onsdagsmejk


  


Jag har aldrig varit en stor användare av kajalpennor tidigare. Det är inte så att jag är någon motståndare utan jag har bara inte riktigt fastnat för dem. Förutom just svart kajal som jag använder ständigt, men det är inte riktigt samma sak. Nu har jag i alla fall köpt två kajalpennor från Viva la diva, en blå som jag visat i ett tidigare inlägg och nu en grön - navy.

Igår fyllde Matilda år. Matilda är en mycket aktiv deltagare här på bloggen trots att hon är väldigt anonym. Hon använder inte smink själv men hon har ständigt gett mig feed back på det jag gör och inspiration till vad som ska vara med. Så nu efter en längre tystnad så passar jag på att lägga ut min sminkning som jag hade när hon fyllde år. Färgerna jag valde var självfallna - grönblå. Hon är uppvuxen vid havet.

Utmed fransraden la jag först svart kajal. På ögonlocket använde jag Viva la diva-palettens gröna och blå färger. Jag blandade dem tills jag fick ett bra resultat. Återigen la jag kajal utmed fransraden, men nu ett streck med den blå pennan och ett streck med den gröna. Sedan jobbade jag ihop dem med en liten pensel. Jag gjorde likadant utmed nedre fransraden, men bara tunt. På fransarna har jag min mascara från Collistar. Den är verkligen bra!

Kommentarer
Postat av: matilda

detta blogginlägg gjörde mig så rörd att jag väljer att ta steget ut ur anonymiteten. mkt fina färger på dig!

2009-10-09 @ 10:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0