Mer från Viva la Diva

Idag har jag använt två av de lila nyanserna. Tyvär ser de mer grå än lila ut på bilderna så de lila tonerna får ni lägga till själva. Jag har grundat med UDPP och har svart geleyeliner utmed fransraden innan jag lägger ögonskuggorna.

Sedan har jag lagt den lila med pil nr 2 i globlinjen, sedan den ljusa med pil nr 1 på den rörliga delen av ögonlocket och sist har jag lagt den lite mörkare lila med pil nr 3 lite ovan globlinjen.




Eftersom skuggorna är väldigt metalliska så tycker jag att det krävs något för att förstärka ögonfransarna. Har man en alltför metallisk och ljus skugga på hela ögonlocket tycker jag man får ett alltför hårt intryck. Nästan lite för 90-tal på något sätt. Jag får bilden av hårt sminkad med svart linje runt ögonen och kritvit ögonskugga, pannband och tofs högt i nacken. Jag vill hellre ha lite djupare blick. För att få det lägger jag lite mörk skugga från mitten av fransraden och utåt. Inte så mörkt så att den blir svart utan bara en lite mörkare nyans. Jag använde den grå näst längst ner i vänstra raden.

Bilden är tagen utan blixt för att det ska synas bättre.


Som man kan se på bilden har jag gått lös på mina spolar igen för att ge lite volym. Vad säger man? Det krävs en hel del övning för att få mjuka lockar. I det här läget ser det mest ut som en långt utväxt permanent. Men övning ger färdighet. Jag fortsätter att testa dem. Mitt största problem är luggen just nu. Den är för lång för att locka in i frisyren. Än så länge så hamnar den i ett spänne.

            

Kommentarer
Postat av: Arandur

Bra blogg, intressant inlägg.

Ska vi följa varandras bloggar på bloglovin?

2009-01-22 @ 18:59:59
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: svalmarkskan

Absolut, jag har lagt till dig.

2009-01-22 @ 21:36:20
URL: http://www,svalmarkskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0