Lockar och lösögonfransar


Återigen provar jag mina värmespolar. Jag är väldigt nöjd med resultatet, det blir fina lockar i olika storlekar. Jag fick dela upp håret i två delar och göra 2x15 lockar. Trots det går det mycket snabbare än med plattång eftersom tiden när spolarna sitter i håret kan utnyttjas till att lägga makeupen eller välja outfit.

Ögonen har jag grundat med UDPP, Utmed fransraden lägger jag FACE svarta geleyeliner. Jag fäster fyra lösögonfransar per öga, Lösögonfransar från Depend och mörkt lim från Ardell.

Ögonskugga: Jag börjar med den äggskalsvita och matta Vanilla, MUS, under brynet och runt ögat för att ljusa upp i ögonvrån och under ögat. I globlinjen lägger jag ett tjockt lager svart och matt ögonskugga, Pervertion Urban Decay. På hela rörliga ögonlocket och över det svarta applicerar jag Mayhem, UD, som är skiftar i lila och blå. Jag lägger även lite Mayhem utmed nedre fransraden. På vattenlinjen lägger jag lite pervertion. Slutligen lägger jag en bred eyeliner och lite mascara.

Framifrån Liten närbild Blundar Lockarna... Mer lockar


Kommentarer
Postat av: Melinda

Vackert!



Hur dyra är sådana rullar? Var köper man dem?

Hur GÖR man? ;-) Hehe...

Men hur fasen lockar man håret med en plattång????? Hm...jag är kassare på hår än vad jag är på sminkning. Och på det är jag ju..."så där"! ;-)

2009-01-13 @ 20:01:19
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: Lynn

Faaaaaan va snygg du e bruttan!

2009-01-14 @ 09:36:27
Postat av: svalmarkskan

Melinda

Tack så mycket! De här kostade 495 kr och det är 20 spolar i tre storlekar. Köpte dem på Åhlens.





Lynn

Tack :* Det är min frisörs förtjänst! ;)

2009-01-14 @ 13:54:26
Postat av: Melinda

svalmarkskan > INte dina föräldrars förtjänst att du är snygg kanske? ;-) Och lite frisören och dina egna "skills"! :-D



Tack för ditt svar och din beskrivning av hur du gör med plattången.



Ska se om jag kanske ska införskaffa mig spolar...:-)

2009-01-14 @ 20:49:39
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: svalmarkskan

Melinda

Haha, det var ett skämt eftersom Lynn är min frisör. ;)

2009-01-15 @ 12:10:58
URL: http://www,svalmarkskan.blogg.se/
Postat av: Sara

Herregud så snygg du är i dina lockar! Jag blir allt mer sugen på att köpa värmespolar jag med nu!

Vill haaaaaaa!

2009-02-10 @ 14:06:13
URL: http://blondinsaras.blogg.se/
Postat av: Sussi

Wow du är verkligen lik Petra mede.

2009-09-21 @ 12:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0