Ibland har man tur!

Ja, ibland har man tur. Jag har tur som har en kompis som valt ett mycket bra yrke, frisör. Inte nog med att hon ser till att jag ser anständig ut i håret, hon tipsar mig om nya (och gamla) bra produkter. En för mig ny produkt är Goldwells skumtoning Soft colour, violet blonde, 10v. Skumtoningen torkar inte ut håret som silvershampo gör.

Instuktionerna säger att man ska tvätta håret och sätta toningen i handdukstorkat hår, låta det sitta tills man fått en bra nyans. Hur ser man det? Seriöst, man har blått skum i håret - får man någonsin en bra nyans då? Det är helt omöjligt att se när det är rätt nyans. Man får chansa... Jag gör typ tvärtom istället. Jag gör som Lynn tipsat mig om. Ännu en bra grej med att hon valde detta fantastiska yrke, hon kan ge tip om hur man ska använda produkter på ett helt annat sätt än det som anvisningarna säger. Jag gör så här: jag fördelar skummet i torrt hår och sätter upp det med en klämma. Sedan låter jag det sitta i 20 minuter under tiden sitter jag och ber en stilla bön att håret inte ska suga åt sig för mkt av det blåa pigmentet och sedan tvättar jag det som vanligt. När jag sedan torkar håret är det bara att hoppas på det bästa.



En annan bra grej är att jag hade turen att få två stycken less creamer från L'Oréal Proffesionnel, Color show. Jag gillar verkligen den liss creamen. Mitt hår blir så mjukt och samarbetsvilligt. Otur är att de utgår ur sortimentet, tur är att jag kom över två stycken och de kommer jag ha ett par år. De är verkligen dryga, speciellt när man har flera sorter man växlar mellan, haha! Dessutom gillar jag färgen på förpackningarna. Babyrosa! Ja, jag är fånig.

Kommentarer
Postat av: Också frisör

ja men det är ju också chans !! ;-p Fördelen är att skumtoningen till 90% så smårning om tvättas ut helt!

2009-07-22 @ 10:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0