Fråga en dam om hennes ålder?



Det är tydligen oartigt att fråga en dam om hennes ålder. Jag förstår inte alls varför. Idag när jag var på systemet och köpte tre flaskor av det som på norska kallas rusbrus. Rusbrus ar det tråkiga namnet alkoläsk på svenska, inte lika roligt. Och ja, det är inte hippt. Men jag vill ha. Vill ha rusbrus. Då när jag står där helt osminkad och så där vackert vintergrå så fragar damen i kassan efter legitimaiton. WOHO!!! Inte illa. Snart 28 år och fortfarande så kan man få någon att tveka på att man är tillräckligt gammal för att dricka rusbrus. Men det var jag. Och har varit i snart 8 år. Så fråga gärna den här damen om hennes ålder. I alla fall om du arbetar på systemet.

Kommentarer
Postat av: linda

hehe...ibladn kräv inte mycket för att göra en glad.

Men klart roligare namn på norksa än svenska. Fast norska är väl generelt sett ett gladare språk.

2009-01-09 @ 22:11:48
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: Melinda

Visst är det kul?

Jag är 29 och fick visa leg i höstas. ;-) (Var dock sminkad)...hihi...

2009-01-11 @ 21:09:15
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: svalmarkskan

linda

Eller hur! Det finns inget som startar en utekväll bättre än en förfrågan om leg på systemet! :)



Melinda

Lika roligt varje gång!

2009-01-14 @ 13:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0