En ljus måndags makeup

Måndag morgon. Man orkar inte så mycket. Trots det vill jag försöka att se lite pigg och fräsh ut. En ljus makeup tycker jag passar sig alldeles utmärkt när man inte vill se ut som man känner sig. Basen består som vanligt av id's fairly light och mineral veil. Som bronzer har jag Laguna från Nars och rougen är från Glominerals i nyansen Papaya. När jag lägger en ljus dagmakeup lägger jag både bronzer och rouge före sista lagret Mineral veil så att de suddas ut ordentligt och att intrycket blir så naturligt som möjligt. Man ska inte se att de är där. Ögonen grundade jag med UDPP, lite kajal utmed fransarna och sedan ögonskuggor. De skuggor jag använde är från BoS från Urban Decay. Jag började med att lägga den vinröda Roach i globlinjen. Den suddar jag ut ordentligt innan jag lägger nästa nyans. På resten av det rörliga ögonlocket lägger jag Midnight cowboy, som är ljus och glittrig champange med lite guld. Över det hela sveper jag den laxrosa Scandal. Jag lägger lite Scandal utmed den nedre fransraden också. Sedan Masterpiece Max från Max Factor. På läpparna har jag Crown från Make up store. Det är ett transparent rosa läppstift. Lika fint till vardag som på fest. Perfekt nyans för mig. Som kronan på verket sveper jag ett lager med Diamant ambré från Dior. Ett skimmerpuder i fyra nyanser av brunt (ursäkta det dåliga skämtet...). Den highlightar och ger en fin lyster till huden. Jag längtar till sommaren när man är lite solbränd. Då kommer den verkligen göra succè.


Ett försök till att ta en närblid...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint :-)

2009-01-27 @ 20:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0