Paket från satine.se

Jag fick ett fint rosa paket från satine.se för några dagar sedan. Jag hade beställt GloMinerals ögonskugga Champange. Besvikelse. När jag beställer en ögonskugga som heter champange så förväntar jag mig skimmer i pärlemorrosa och champangefärg (vad det nu är). Vad får jag? En ganska matt äggskalsvit torr ögonskugga met yttepytte lite skimmer i. Man ser bara att det är lite skimmer om man applicerar skuggan med en fuktad pensel. Det blir dessutom nästan ingen färg av den. Förskte ta kort på den när jag provat den på tre olika sätt - torr, appliverad med fuktad pensel och fäst på primer. Den blev alldeles för färglös för att det skulle synas. Jag har iofs inte någon bra kamera. Sa jag ska inte ge ögonskuggan hela ansvaret för det misslyckandet. (Jag ser absolut inte min del i det - av princip.)

Men... i paketet ligger den. Min rougeborste. Min fina, mjuka, lena rougeborste från Japonesque. Oj vad den är mjuk. Rouget glider så lätt på huden och resultatet blir silkeslent. Ja, den var väl värd att vänta på. Jag har suktat i säkert ett år. Men jag kan bara inte förstå - vad fick mig att vänta så här länge. Jag borde haft den hela livet. Det här är lycka när den är som mjukast. Jag fick den för 279 kr. Men det är en struntsumma! Vem kan sätta pris på lycka...

Med i paketet låg två prover på 24h artic moisturising cream från KEB swedish formula. Så här beskriver de den på satine.se:

Återfuktar och skyddar din hud både dag och natt. Skyddar collagen och elastin från att brytas ned i förtid. Jämnar ut hudens struktur och ger en mjuk och skön känsla.

Jag återkommer om vad jag tycker om den när jag provat. Jag blir alltid glad när jag får prover. Kul att få testa nya produkter som man inte köpt på eget initiativ.


Kommentarer
Postat av: Melinda

En rougeborste behöver jag!!

Du använder väl mycket i.d. produkter. Även rouge? Passar borsten till mineralsmink?

Jag måste lära mig hur man applicerar rouge. Jag får lixom inte till det så man får så där fina kinder som vissa har! HMPF!!

2009-02-10 @ 00:36:53
URL: http://phantera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0