Jag provar lite champange från GloMinerals









































Dagens makeup är från paletten från Viva La Diva och GloMineralsskuggan champange. Jag grundade med UDPP och la sedan den mörkare av de två (nr. 2) i globlinjen och den ljusa (nr. 1)  på hela det rörliga ögonlocket . Den ljusa är lite lätt gul i tonen. Jag tycker dock att det bli lite väl skimmrig så jag dämpar det lite med GloMinerals Champange som jag applicerar över hela ögonlocket och mot brynet med en mjuk pensel. Övre fransraden fyller jag i med en svart geleyeliner från FACE, den appliceras med en snedställd pensel för en lite utsuddad linje.

Här kommer en närbild.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Så fint!! Fina färger, påminner lite om BOS-skuggorna jag gillar. ;-)

Är den dära Viva La Diva-boxen något att satsa på? Jag har varit sugen på en sådan liknande. Men det är inte mineralsmink va? Är lite insöad på det. ;-) Såg en ask med 20 stycken skuggor från i.d. på deras hemsida. Blev såååå sugen!! $75 dock! Men jag får bonus nu i feb. så åh...kanske?!! :-D



SKitbra med en närbild! Det har jag saknat. Så man kan få mer info om hur du gör. Du är min största inspiration (inom makeup då...haha) och jag tycker alltid dina sminkresultat är så snygga!



Ha det!

kram



//Melinda

2009-02-10 @ 00:39:55
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: Melinda

SUBSEASONAL&deleteUUID=" rel="nofollow">http://store.bareescentuals.com/Ultimate%20Indulgence/45235,default,pd.html?cgid=BESUBSEASONAL&deleteUUID=



Se här! :-D

VILL HA!

2009-02-10 @ 10:11:14
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: svalmarkskan

Tack :) Jag tycker det är svårt med närbilder. Jag vet inte om det är jag som har dålig teknik eller dålig kamera.

Jag tycker att Viva la diva är kul med alla färger. De kommer inte i närheten av Urban Decay, men för 160 kr så får man mycket smink för pengarna. Skuggorna är lite oljiga och blir väldigt skimmriga. Det är inte några mineralsskuggor.



Men oj... vilket habegär! Jag vill också ha de där från id. Id's skuggor är verkligen underbara. Jag ska ha dem! ;)

2009-02-10 @ 14:46:28
URL: http://www,svalmarkskan.blogg.se/
Postat av: Melinda

2009-02-10 @ 23:49:46
Postat av: Melinda

Oj! Haha...det blev ett tomt inlägg.



Jag har letat runt på fler ställen efter de dära ögonskuggorna...men hittar dem bara på bareescentuals.com

Hittar du någon annanstans?

Jag har ju min kontakt i Kanada, i värsta fall får jag väl nyttja henne.



Kanske något att önska i födelsedagspresent?? ;-) (Tänkte på dig då, jag fyller i september, lite långt kvar!!) :-o

2009-02-10 @ 23:51:41
URL: http://phantera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0