Att ha rouge...

Det är många som säger att de tycker att det är svårt att veta hur man använder rouge. En av dem är Melinda som skrivit det i en kommentar nedan. Det som flera säger är att de är osäkra på var, hur och vilken färg de ska använda. Jag ska förklara hur jag gör när jag använder rouge.

VAR?
Rouge ska man applicera där kindbenet har en liten rundning och ut mot tinningen. Sedan stryker jag lite utmed hårfästet i pannan.



HUR?
Jag börjar med att applicera rouge i trekanten med en mjuk rougeborste. Jag lägge rouget i flera lager. Det är bättre att lägga lite i taget och bygga upp en bra nyans. Att använda en mjuk borste ger en tunn finnish. Rougen ska smälta in i huden. Det ska knappast synas att man har rouge. (Såvida man inte går in för att ha den looken såklart). Sedan tar jag rougeborsten utan något rouge i och borstar över för att jobba in färger samt att få bort kanter. Sist sveper jag med min stora puderborste över hela ansiktet.

VILKEN FÄRG?
Vilken färg man ska välja är en smaksak såklart. Jag använder Orgasm från NARS allt som oftast. Jag har det både till vardags och fest. Till fest tar jag lite mer så att skimmret kommer fram. Vilken nyans man väljer beror på vad man har för hudton och vad man själv tycker är fint. Bäst är att prova ut en nyans med hjälp av de i affären om man tycker att det är svårt.

Det enda sättet att bli bra på att applicera rouge är att öva. Man får testa olika färger och borstar. Det som passar för den ena passar inte den andra. Personligen så älskar jag rouge och tycker att det är rouget som ger ansiktet liv.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Hm. Jag har ju alltid lagt min rouge där, men nu har jag blivit så förvirrad när man "börjar" tala om bronzer också.

Och den ska ligga under kindbenet, som skapa som en skugga...har jag fattat det som.

Alltså först rouge och sen bronzer strax under?



förvirrad

2009-02-10 @ 23:54:03
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra instruktioner måste jag säga!

Jag håller helt och fullt med dig att rouget är det som ger ansiktet liv!

Var köper du ditt NARS Laguna ngnstans?

2009-02-12 @ 07:28:06
URL: http://blondinsaras.blogg.se/
Postat av: svalmarkskan

Sara

Tack! :) NARS finns att köpa på hqhair.com och kissandmakeupny.com. Jag har passat på att skicka bud med bekanta som varit i USA, England eller Australien. Tyvärr finns NARS inte i Sverige, det är så tråkigt.

2009-02-16 @ 19:59:09
URL: http://svalmarkskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0