Ett blått öga!

På skärtorsdagen så valde jag att sminka mig i en blå som påminner ganska mkt om min egen ögonfärg.
Jag har grundat med en primer och en cremehighlighter över. Primern är så att den ska sitta o inte hamna i några veck o cremehighlightern så att den ljusa skuggan blir riktigt intensiv o fäster ordentligt. Primern är från Urban Decay och cremehighlightern är Dignity från FACE.
Jag lägger (1) Queen Phyllis, i.d., över hela ögonlocket. Jag jobbar in den ordentligt med en mjuk borste. I globlinjen och utmed övre fransraden har som ett smalt V lagt (3)  Crystal Queen, Make up store, sedan lägger jag lite mjukt på den yttre tredjedelen av ögonlocket ett lager av (2) Lovely Linnea, Make up store. Fransraden har jag innan förstärkt med svart kajal. Jag jobbar ihop färgerna med en mjuk pensel.
image52

Som rouge har jag Wishful från FACE och på läpparna har jag Estée Lauder, nr 311.
image53
image54


Kommentarer
Postat av: ET

Mycket snyggt målat på ögonlocken! Jag är impad

2008-03-21 @ 19:17:00
URL: http://et2006.blogspot.com
Postat av: Annacarin

Du är ju ett proffs på det här...skitsnygg på varenda kort...tror jag ska anlita dig nästa gång jag ska ut i Örebro, du verkar vara en kanon go tjej, had så bra, Annacarin (från påskafton)

2008-03-27 @ 15:14:40
Postat av: MossaQ

Tack för att du tar dig tid och fotograferar och lägger ut bilder på dina galet snygga make up'er. Jag har hållit på med smink länge men är för feg, har fastnat i jordnära-toner-facket och vågar inte leka med färger. Du inspirerar mig!!
(längtar tills i morgon då jag får prova fler utav mina nya mineralskuggor)

2008-03-27 @ 21:38:10
Postat av: Svalmarkskan

ET: Tack så mycket. :)

Annacarin: Vad roligt att du har hittat hit! :) Kul att du gillar det, och tack för senast.

MossaQ: Vad kul att du blir inspirerad! Det är det som är förhoppningen med bloggen. :)

2008-03-28 @ 07:48:58
URL: http://www.svalmarkskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0